Zalanie przez sąsiada z góry lub uszkodzenie dachu, pożar, powódź, przepięcia elektryczne, kradzież, dewastacja czy stłuczone szyby w oknach to szkody, których naprawienie bywa bardzo kosztowne. Najczęściej na tego rodzaju zdarzenia nie mamy wpływu, a trudno winić warunki atmosferyczne lub uszkodzenia powstałe samoczynnie, w wyniku zmęczenia materiału. Warto zawczasu przygotować się na takie okoliczności, by to ubezpieczyciel pokrył koszty wymiany płytek w łazience, osuszania stropu, wymiany okien albo innych niezbędnych napraw. Jak ubezpieczyć dom lub mieszkanie?
Wypełnienie formularza krok po kroku
W zakładce OFERTA –> Ubezpieczenia –> NIERUCHOMOŚCI znajdziesz szczegółowy formularz, który pozwoli dopasować oferty ubezpieczycieli do Twoich potrzeb i warunków. W pierwszym kroku poprosimy Cię o określenie typu lokalu (dom lub mieszkanie), wskazanie rodzaju konstrukcji, piętra (parter, pierwsze piętro, ostatnie piętro bądź pozostałe), a także liczbę osób zamieszkujących. Oprócz tego należy wskazać rok zakończenia budowy albo informację, czy budowa wciąż trwa. Istotne jest również to, czy nieruchomość przeszła już przez odbiór końcowy.
Informacje o obiekcie i dane ubezpieczeniowe
W dalszej części formularza należy wpisać wartości obiektu bez wyposażenia, ruchomości domowych, a także elementów stałych. To pozwoli oszacować kwotę ubezpieczenia i dopasować wysokość rat do Twoich warunków. Następnie poprosimy Cię o podanie dokładnego adresu rzeczonej nieruchomości oraz zaznaczenie odpowiednich kratek, jeśli na jej terenie jest stały dozór fizyczny (np. pracownik ochrony w portierni), domofon, drzwi antywłamaniowe, zabezpieczenia okien, alarm z monitoringiem albo alarm lokalny. W kolejnym kroku należy wskazać formę własności – własność, spółdzielcze, najem lub własność przeznaczona na wynajem. Jeśli w przeszłości – w ostatnich 5 latach – wystąpiły szkody, poprosimy Cię o podanie daty ostatniego takiego zdarzenia.
Sposób użytkowania, okres ubezpieczenia i inne informacje
Ważną informacją dla ubezpieczycieli jest to, w jaki sposób korzystasz z nieruchomości – czy na użytek mieszkaniowy, czy może do prowadzenia działalności gospodarczej. W formularzu zapytamy Cię również o to, czy zdarza się, że przez ponad 60 dni lokal stoi pusty (bez domowników, najemców itp.). W kolejnym etapie wskażesz, na jaki okres chcesz wykupić ubezpieczenie nieruchomości – rok, 2 lub 3 lata, a także wybierzesz, na ile rat chcesz rozłożyć płatność – 1, 2 albo 12.
Oferty ubezpieczeń i podpisanie polisy
Gdy już uzyskamy od Ciebie wszystkie potrzebne informacje, zapoznasz się z dostępnymi ofertami odpowiadającymi na Twoje potrzeby, oczekiwania, ale też warunki. Po dokładnej analizie i porównaniu propozycji będziesz w stanie wybrać odpowiednią opcję, a następnie podpisać umowę. W kolejnym formularzu poprosimy Cię o podanie danych niezbędnych do sfinalizowania polisy, a także przekierujemy do płatności. Przekonaj się, jakie to proste lub odwiedź jedno z naszych biur operacyjnych w Ostrołęce, Ciechanowie, Ostrowi Mazowieckiej, Płocku, Płońsku lub Pułtusku, by skorzystać z doradztwa w doborze ubezpieczenia nieruchomości.